خدارحم امیری زاده شامگاه چهارشنبه در حاشیه جلسه شورای جهاد کشاورزی خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از دستورکارهای این جلسه توزیع آب کشاورزی حوضه‌های آبریز استان بود که مقرر شده تا این کار به نظام صنفی کشاورزان واگذار و توزیع عادلانه تری توسط نظام صنفی به عنوان نماینده کشاورزان انجام شود؛ البته این اقدام با همکاری سازمان آب و برق و جهاد کشاورزی به عنوان یک شیوه جدید در استان خوزستان اجرا می‌شود.

وی افزود: دستور کار دوم جلسه نیز تدوین و برنامه ریزی کشت‌های پاییزه سال جاری است که برای تأمین آب آنها تصمیم گیری و مقرر شد تا کشت‌های پاییزه امسال توسط سازمان آب و برق تأمین آب شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری را در جلسات متعددی به ریاست استاندار پیگیری و در بودجه ۱۴۰۰ نیز اعتباری را برای مطالعه و اجرای این طرح در نظر می‌گیریم؛ لذا به زودی با روی کار آمدن وزیر جدید و هیئت دولت امیدوارم دستور اجرای فاز دوم این طرح در خوزستان صادر شود.

امیری زاده عنوان کرد: بخشی از پرداخت خسارت در حوزه کشاورزی به سیل ۹۸ بر می‌گردد که ۲۸۱ میلیارد تومان آن پرداخت نشده بود و با پیگیری‌های مختلف حدود ۲۳۱ میلیارد تومان آن به کشاورزان پرداخت شد.

وی ادامه داد: تاکنون هر کشاورزی که در سیل سال ۹۸ خسارت دیده بیش از ۹۳ درصد خسارت خود را دریافت کرده و پرداخت هفت درصد باقیمانده خسارت هم در حال پیگیری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به پیگیری برای پرداخت خسارت کشت‌های پاییزه و تحقق پرداخت حدود ۹۰ میلیارد تومان آن بیان کرد: برای خسارت‌های تنش خشکسالی نیز علوفه رایگان را در اختیار دامداران قرار دادیم و همچنین با آماربرداری از دام‌های تلف شده در تنش آبی امسال در حال پرداخت خسارت این حوزه هم هستیم.