حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان گفت:  باید آموزش‌های روانشناختی در جهت ارائه مهارت‌های زندگی و راه‌های کنترل و کاهش آسیب‌ها و جرائم اجتماعی، در بستر فضای مجازی فراهم گردد که این کار نیز اثر بخشی فراوانی در ارتقای سلامت افراد جامعه خواهد داشت.

او افزود: حضور کارشناسان خبره در مراکز مشاوره تحت نظر معاونت اجتماعی می‌تواند بخش اعظمی از مشکلات شهروندان را رفع و پرونده‌های ورودی به محاکم قضائی را کاهش دهد.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی تصریح کرد: رویکرد هوشمندانه علمی و تخصصی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دستگاه قضایی و پلیس در مداخله موثر در بزنگاه حساس طرح پرونده‌های خانوادگی در کلانتری‌ها و پاسگاه ها، منجر به حذف پرونده‌ها از چرخه انتظامی و قضایی شده که ضمن کاهش بار پلیس و قوه قضائیه منجر به تحکیم بیان خانواده‌ها می‌شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: با توجه به پیامد‌های منفی و متعدد اختلافات زناشویی بر خانواده، فرزندان و اجتماع، رویکرد مداخله‌ای و علمی دادگستری و پلیس، در زمینه حفظ کانون گرم خانواده بوده که نهایتا نهادینه کردن امنیت پایدار و توسعه وگسترش سلامت روانی اجتماعی را در بردارد.

این مقام مسئول گفت: باید تا قبل از ارجاع پرونده به مراجع قضایی با ارائه خدمات تخصصی و مشاوره‌ای به هنگام در این مرکز، مردم مورد مشاوره قرار گیرند تا چنانچه مقدور باشد در همان مرکز بین آنان مصالحه شود.