مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان گفت:از مجموع یک هزار و ۴۹ میلیارد ریال اعتبار تصویب شده ، ۸۸۱ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان و بهره برداران خوزستانی خسارت دیده در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ پرداخت شده است.

جهانپور معماریان افزود:این میزان پرداخت غرامت به همه محصولات زراعی، باغی، دامی و منابع طبیعی خسارت دیده از خشکسالی ، آفات و خسارت ناشی از کاهش تولید محصولات پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه بیشترین حجم خسارت پرداختی به محصولات زراعی بوده است ابراز امیدواری کرد بقیه غرامت نیز به زودی به حساب بهره برداران استان واریز شود.
معماریان با توجه به فرارسیدن فصل پاییز ، احتمال وقوع حوادث غیرمترقبه و شکننده بودن بخش کشاورزی استان در برابر سیل وآفات اظهار داشت:در زمان حاضر صندوق بیمه بانک کشاورزی استان خوزستان در شرف بیمه محصولات پاییزه کشاورزان است و با توجه به احتمال وقوع حوادث غیرمترقبه در سال جاری از کشاورزان می خواهیم تا نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.
به گزارش ایرنا شیوع کرونا در۲ سال اخیر و خطرات ناشی از آن و افزایش قیمت نهاده های کشاورزی ، در کاهش میزان بیمه محصولات کشاورزی در خوزستان موثر بوده است.
۸۷۸ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان در سال زراعی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ برای کشت پاییزه هدف‌گذاری شده که با احتساب کشت دایمی همچون نیشکر، کل زمین های زیرکشت استان به یک میلیون و ۴۳هزار هکتار خواهد رسید.
برنامه الگوی کشت پیشنهادی برای محصولات پاییزه در خوزستان در صورت تامین منابع آبی قابل استفاده در حوضه های آبریز محقق خواهد شد.