محمد فتحی مکوند دیروز دوشنبه سوم آبان ماه با اعلام این خبر گفت: بخش عمده مزارع نیشکر این کشت و صنعت به علت خشکسالی و مسائل ناشی از مدیریت گذشته، آسیب جدی دیده است.

به گفته او، همزمان با عملیات تعمیر و بازسازی کارخانه تولید شکر، عملیات کشت نیشکر نیز به منظور احیای زمین های کشاورزی در حال انجام است.

مدیرعامل کشت و صنعت هفت تپه به میزان برداشت نیشکر در سال زراعی جاری اشاره کرد و گفت: هفت هزار هکتار از زمین های کشاورزی هفت‌تپه زیر کشت نیشکر است که از این میزان بین چهار تا پنج هزار هکتار قابل برداشت است و پیش بینی می‌شود از در سال زراعی جاری ۳۰ هزار تن شکر تولید شود.

فتحی مکوندی افزود: تا زمان اتمام اورهال کارخانه، نیشکر برداشتی این کشت و صنعت برای عملیات استحصال به کشت و صنعت امام (ره) و دهخدا ارسال می شود.

ظرفیت اسمی تولید شکر در کشت و صنعت هفت تپه ۱۰۰ هزار تن در سال است اما به گفته مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تا رسیدن به ظرفیت اسمی حداقل سه سال زمان نیاز است.

این کشت و صنعت در ۱۸ مهر ماه در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس‌جمهور به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی واگذار شد.

پس از پرداخت کلیه حقوق‌های معوقه پرسنل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه، همزمان با عملیات اورهال کارخانه، عملیات تهیه قلمه نیشکر از مزارع به منظور کشت جدید آغاز شده است.