شهردار اهواز گفت: یکی از مشکلات آسفالت شهر مربوط به زیرساخت هایی مثل شبکه های فرسوده فاضلاب و دفع آبهای سطحی است که بهبود این زیرساخت‌ها کمک بزرگی به نگهداشت آسفالت و معابر شهر می کند اما با این حال طرح های ضربتی آسفالت با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا، سازمان عمران، معاونت عمران و کمیسیون عمران شورای شهر در دستور کار قرار دارند.

روز دوشنبه ۱۷ آبان ماه، رضا امینی در برنامه تلویزیونی شبکه استانی خوزستان در خصوص وضعیت آسفالت و معابر شهری اهواز اظهار کرد: اهواز هشتیمن کلانشهر کشور با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت است که سومین سطح محدوده شهری بعد از تهران و مشهد را دارد و مفهوم این عدد گستردگی شهر در سطح بجای ارتفاع یا اصطلاحاً در مدیریت شهری رشد افقی بجای رشد عمودی در شهر است.

وی افزود: این گستردگی باعث شده که شهر با اتفاقاتی مواجه شود که درمان این اتفاقات انرژی و زمان بندی خاص خود را بطلبد که از جمله این‌ اشکالات می توان به مشکل معابر شهری اشاره کرد.

شهردار اهواز گفت: شبکه معابر شهر اهواز عریض، گسترده و با بافت‌های متنوع است. همچنین منابع طبیعی مانند رودخانه کارون فرصتی را در این شهر ایجاد کرده که حول این محور، نعمت های خدادادی زمینه رشد و توسعه شهر را فراهم کند.

وی ادامه داد: در حاشیه شهر مشاهده می‌کنیم که وضعیت زندگی ها مطلوب نبوده و محرومیت‌ها واتفاقات مختلفی به شهر تحمیل شده که در برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری باید با یک برنامه زمانبندی، به مرور، اما با دقت و سرعت مطلوب آن‌ها را مرتفع کنیم.