حمد دریس گفت : پس از سالها تلاش در راه تحقق توزیع عادلانه آب و در نتیجه پیگیری های فراوان گامی بلند در مسیر تسهیل دفاع از حقوق کشاورزان و برخورد با متخلفین برداشته شد.

وی افزود: طی سالهای گذشته همراه با فصل آبیاری افراد متخلف با قرار دادن پمپ یا سیفون در مسیر کانال ها با برداشت غیر مجاز آب حق کشاورزان پایین دست را سلب کرده و مانع آبیاری اراضی آنها در زمان مناسب می شدند.

دریس ادامه داد: با توجه به کاهش بارندگی ها ماه های گذشته و کاهش تراز مخازن سد ها عملاً آبیاری در شبکه های آبیاری بصورت نوبت بندی در آمده که تحقق سند توزیع عادلانه آب در این سال بسیار نمود پیدا کرده است.

دریس خاطر نشان کرد: پس از مکاتبات فراوان و پیگیری های مستمر توانستیم در با رسیدگی سریع به تخلفات برداشت آب در دو حوزه شهرستان امیدیه و رامشیر موفق به اخذ حکم قضایی شویم که میتواند کمک شایان توجهی به احقاق حق کشاورزان بخصوص کشاورزان پایین دست شبکه های آبیاری نماید.

وی در پایان با ابراز امیدواری در خصوص کاهش تخلفات حوزه آب گفت: ما نه تنها امیدوار به کاهش تخلفات هستیم بلکه چشم انداز بلند مدت شرکت، نقش پررنگ خود کشاورزان در کمک به اجرای سند توزیع عادلانه آب است تا تمام کشاورزان بصورت متوازن از این نعمت الهی استفاده بهینه نمایند.