محمود لندی گفت :  یکی از مهم‌ترین مواد موثر در روند مذاب،‌ مواد نسوز هستند. این مواد با ایجاد لایه‌های محافظتی در کوره، پاتیل، تاندیش به منظور نگهداری از مذاب تولیدی و جلوگیری از در معرض قرار گرفتن جداره فلزی اصلی با مذاب و سرباره، ایجاد مقاومت در برابر کاهش دمای ذوب و کمک به عملیات بهبود کیفی مذاب تولیدی مانند حذف ناخالصی های از کوره تا ریخته گری از موارد مهم استفاده مواد نسوز به شمار می آید.

وی افزود :  افزایش تعداد ذوب به ازای هر نوسازی نسوز کوره به دلیل کم کردن تعداد نوسازی‌ها در سال و افزایش زمان بهره‌برداری مفید از کوره در شرکت فولاد خوزستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که به افزایش زمان خالص تولید و راندمان کوره منجر می‌شود.

لندی ادامه داد : با همکاری واحدهای مختلف تولیدی و پشتیبانی، تعداد ذوب‌های کوره ۱ در بازه زمانی ۷۵ روزه به رکورد ۸۲۶ ذوب رسید که این رقم در تاریخ فولاد خوزستان بی‌سابقه بود.
معاون بهره‌برداری فولاد خوزستان بیان کرد :  بهبود کیفی بار فلزی کوره‌ها (آهن اسفنجی) و آمادگی تجهیزات، تنظیمات کوره، ماشین‌آلات و تجهیزات سرویس‌دهنده به کوره، بخشی از عوامل افزایش عمر نسوز به شمار می‌آیند.