مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از همراهی کارگران در بازسازی هفت‌تپه قدردانی کرد و نفس تازه در کالبد این واحد نیشکری را محصول نقش‌آفرینی و همدلی آن‌ها دانست.

به گزارش پایگاه خبری راه بهارستان، دکتر عبدعلی ناصری، شنبه (نهم بهمن ماه) در جشن برداشت نیشکر هفت‌تپه و بزرگداشت شصت‌سالگی این واحد تولیدی گفت: هفت‌تپه مهیای بازگشت به دوران طلایی است و پس از واگذاری کامل این شرکت، برای توسعه آن برنامه‌های متعددی در نظر گرفته‌ایم.

وی از پایان موفقیت‌آمیز عملیات اورهال کارخانه شکر خبر داد و افزود: تعمیرات اساسی و آماده‌سازی کارخانه شکر از مهرماه امسال با همت و تلاش کارگران شروع شد و با وجود فرسودگی و نبود برخی قطعات فنی، این عملیات با موفقیت به پایان رسید.

پیش بینی استحصال ۳۰ هزار تن شکر

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه برداشت نیشکر در زمین‌های کشاورزی هفت‌تپه، به مدت ۱۰۰ روز کاری با پیش‌بینی برداشت ۳۰۰ هزار تن نیشکر انجام شود، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال از مجموع نیشکر برداشتی، ۳۰ هزار تن شکر استحصال شود.

ناصری گفت: هدف نهایی تولید، یک میلیون تن نیشکر و استحصال ۱۰۰ هزار تن شکر در هفت‌تپه است که طبق برنامه تدوینی سه ساله، محقق خواهد شد.

ایثار در راه تولید و خودکفایی کشور

وی در ادامه مراسم، یاد و خاطره مرحوم جمال سعدی کارگر جان‌باخته در حادثه اخیر کارخانه شکر این واحد را گرامی داشت و با خانواده این فقید ابراز همدردی کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، مرحوم سعدی را کارگری با روحیه جهادی عنوان کرد و افزود: این فقید در سنگر تولید در سالی که مزین به نام تولید است، جان خود را در راه بازسازی هفت‌تپه و خودکفایی کشور از دست داد.

ناصری افزود: اگر امروز کارخانه شکر آماده دریافت نیشکر و تولید شکر است، محصول زحمات و تلاش‌های طاقت‌فرسا و جهادگونه امثال شادروان جمال سعدی است و همه ما قدردان ایشان و سایر کارگران هستیم.

درخواست برای واگذاری کامل هفت‌تپه به هفت‌طرح

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در بخش دیگری از سخنان خود از مسئولین خواست تا شرایط واگذاری کامل هفت‌تپه به هفت طرح تسهیل شود تا برنامه‌های جدید برای تحولات و پیشرفت این واحد نیشکری در نظر گرفته شود.

در نشست تعیین تکلیف شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه که ۱۸ مهر ماه جاری به اول رییس جمهور برگزار شد این شرکت نیشکری به صورت «پیمان مدیریتی» به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی واگذار شد.

از زمان واگذاری این شرکت به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، همه حقوق‌ها و مطالبات معوقه پرداخت شد و در حال حاضر نیز همزمان با شصتمین سال بهره برداری، برداشت نیشکر و تولید شکر آغاز شده است.