آیین رونمایی از این مته‌ها که توسط جهاد دانشگاهی خوزستان بومی سازی شده‌اند روز چهارشنبه(۲۰ بهمن ماه) با حضور دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی کشور، مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی و مهندس علیرضا دانشی مدیرعامل شرکت‌ ملی مناطق نفتخیز جنوب برگزار شد.

در این ارتباط حسن محمدی‌مجد مدیر کمیته تولید انبوه مته های حفاری جهاد دانشگاهی استان خوزستان توضیح داد: مته‌هایی که امروز‌ رونمایی شدند از نوع دندانه‌ای هستند و در اندازه‌های  هشت و یک دوم و سه هشتم اینچ تولید شده‌اند و از جدیدترین محصولات تولیدی کشور در حوزه صنعت نفت  محسوب می‌شوند.

وی افزود: دانش فنی ساخت این مته‌ها برای اولین بار در کشور بومی سازی شده و حاصل سال ها تلاش پژوهشگران و نخبگان جهاد دانشگاهی خوزستان است.

محمدی‌مجد گفت: این مته ها از لحاظ فنی و مهندسی پیچیدگی‌های بسیاری دارند و در تولید آنها از سوپر آلیاژهای خاصی بهره گرفته شده که پیش از این دانش تخصصی این حوزه در اختیار کشورهای پیشرفته بود.

وی اظهار کرد: این محصول در حفاری تمامی چاه‌های نفت و گاز کشور قابل استفاده است و امیدواریم تا شرکت‌های داخلی از این محصول استقبال کنند.

محمدی‌مجد با بیان اینکه بیش از این این نوع مته‌ها از کشورهای آمریکا، آلمان و سپس از کشور چین وارد می‌شدند، عنوان کرد: در این زمان اما کیفیت ساخت مته‌های تولید داخل با نمونه‌های موفق دنیا برابری می‌کند در همین راستا به دنبال برنامه‌ریزی در جهت صادرات این محصول نیز هستیم.