آیت حمیدی تعداد تاکسی‌های موجود در اهواز را ۳ هزار و ۷۰۰ دستگاه اعلام کرد و گفت: ۲ هزار از این تعداد، تاکسی زرد و رسمی و یک هزار و ۷۰۰ دستگاه خودروی شخصی ساماندهی شده و تاکسی موقت هستند.

وی با بیان اینکه به تناسب جمعیت در اهواز باید به ازای هر ۱۲۰ نفر، یک دستگاه تاکسی وجود داشته باشد، افزود: براساس سرانه جمعیتی، این کلانشهر باید ۱۰ هزار تاکسی داشته باشد، بنابراین ۶ هزار و ۳۰۰ دستگاه باید به ناوگان تاکسیرانی افزوده شود.

راه اندازی ۱۰ تاکسی برقی در اهواز

حمیدی با بیان اینکه ۱۰ دستگاه تاکسی برقی برای اولین بار در خوزستان از سال آینده در اهواز با ظرفیت حمل هر دستگاه ۱۷ نفر به صورت آزمایشی در هسته مرکزی شهر آغاز به کار خواهند کرد، ادامه داد: با توجه به اینکه این خودرو‌ها سرعتی کمی دارند و مسیر‌ها در این کلانشهر طولانی هستند، باید پس از بررسی‌ها نسبت به افزایش آن‌ها در سایر خطوط سطح شهر تصمیم گیری شود.

ساخت مدرن‌ترین ایستگاه تاکسی

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اهواز بازسازی ایستگاه‌های تاکسی را یکی از اصلی‌ترین اقدامات سازمان تاکسیرانی در سال آینده عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم یکی از مدرن‌ترین و زیباترین پایانه‌های تاکسی کشور را در بلوار شرقی ساحلی شرقی رودخانه کارون با اعتباری حدود ۲۰۰ میلیارد ریال بسازیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز در ادامه به هوشمندسازی ایستگاه‌های تاکسی به ویژه ایستگاه شهید فهمیده در سال آینده با توجه به موقعیت آن و برنامه‌ای که برای مدرن سازی آن مد نظر است اشاره کرد و افزود: شهروندان می‌توانند با استفاده از نرم افزار‌های تلفن همراه، کرایه خود را به صورت الکترونیک پرداخت کنند.