مدیر منابع انسانی شركت ملی مناطق نفتخیز جنوب از اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای ۲۰هزار نفر از نیروهای اركان ثالث، بروزرسانی پیمانها و اعمال اضافات عمومی سال ۱۴۰۱ این شركت خبر داد.

منوچهر بارانی گفت: این طرح به دنبال موافقتنامه وزارتخانه‌های نفت و تعاون، كار و رفاه اجتماعی در ۳۰مهرماه ۱۳۹۹ از سوی شركت ملی نفت ایران ابلاغ شد و به دنبال آن كارگروهی از ادارات ذیربط برای اجرای آن تشكیل شد.

وی اظهار داشت: به دلیل آمار بالای كاركنان مشمول این طرح در مناطق نفتخیز جنوب كه شامل  حدود ۲۰ هزار نیروی اركان ثالث ۳۲۰ پیمان بوده است و همچنین اطلاعات جامعی از این دسته از كاركنان در دسترس نبود، لذا مقرر گردید جمع‌آوری اطلاعات آنها مشتمل بر شغل قبل از اجرای طرح، سابقه، مدرك تحصیلی، پارامترهای دستمزدی قبل از اجرای طرح  و… در قالب نرم‌افزار ویژه‌ای انجام تا طرح با سرعت و دقت كافی اجرا گردد.

دكتر بارانی افزود: به دلیل نبود اطلاعات مورد نیاز، كار طراحی، پیاده سازی و استقرار نرم‌افزار جامع توسط كارشناسان این مدیریت طی مدت ۱۰۰ روز انجام و تغذیه اطلاعات نیروها توسط واحدهای مجری پس از دوره ی آزمایشی و تایید كارآیی نرم‌افزار از اسفندماه ۱۳۹۹ آغاز شد.

بارانی تصریح كرد: برای رفع چالش‌های این طرح علیرغم شیوع كرونا و محدودیت‌های ایجاد شده، از زمان آغاز آن تاكنون بیش از ۱۵۰ جلسه مدیریتی و كارشناسی با حضور نمایندگان مدیریت‌ها و ادارات ذیربط برگزار شد تا این طرح در مناطق نتفخیز جنوب كه در گستره ۵ استان فعالیت دارد به بهترین وجه پیاده سازی شود.

دستاوردهای “نرم افزار جامع پیمانكاری شركت ملی مناطق نفتخیز جنوب

دكتر بارانی بروزرسانی پیمانها و اعمال عمومی اضافات دستمزد سال ۱۴۰۱ را از دستاوردهای مهم “نرم افزار جامع پیمانكاری شركت ملی مناطق نفتخیز جنوب” عنوان كرد و گفت: محاسبه سریع اضافات دستمزد سال ۱۴۰۱ برای ۲۰ هزار نفر از نیروهای پیمانكاری از دستاوردهای مهم نرم‌افزار جامع نیروهای پیمانكاری شركت ملی مناطق نفت خیز است كه بر اساس آن دستمزد فروردین ماه حدود ۹۰ درصد این نیروها بر اساس دستورالعمل شورای عالی كار پرداخت شده است.

وی، گردآوری بانك جامع اطلاعات از نیروهای پیمانكاری، تسهیل در گزارش گیری و نمایش داشبورد، برنامه‌ریزی و انضباط مالی، توسعه دانش سازمانی، تثبیت آنالیز دستمزد، رصد اطلاعات مالی و هدایت دقیق تر برای آموزش نیروها را از دیگر دستاورهای “نرم افزار جامع پیمانكاری شركت ملی مناطق نفتخیز جنوب” برشمرد و اظهار داشت: بر اساس پایش‌های صورت گرفته اجرای این طرح موجب رضایت حداكثری همكاران پیمانكاری شده است.

مدیر منابع انسانی شركت ملی مناطق نفتخیز جنوب افزود: این نرم‌افزار در تمام وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی از جمله ‌شركت های تابعه وزارت نفت كه پیمان‌های مستمر حجمی غیر پروژه‌‌ای دارند قابل اجراست و آمادگی داریم كه دانش بومی طراحی آن را به آنها منتقل كنیم.

ضمن قدردانی از تلاش شبانه‌روزی همه ادارت و همكارانی كه در اجرای این طرح مشاركت داشته‌اند، افزود: اجرای كامل طرح طبقه‌بندی مشاغل با راهبری و كار جهادی همكاران مدیریت منابع انسانی و مشاركت مهندسی ساختار و بهره‌وری، مدیریت امور مالی، امورحقوقی و قراردادها، فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد و نیز واحد های متناظر در سطح شركت‌های بهره‌بردار تابع شركت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، تحقق یافته است