علی غلامعلی نژاد گفت: عملیات قلع و قمع ساخت و سازهای احداثی در حریم و بستر رودخانه و تخریب ۷۰ قطعه باغ ویلا و ساخت و سازهای غیر مجاز درحریم و بستر رودخانه بالا رود صورت گرفت و ۳۰ هکتار از اراضی تصرف شده آزاد شد.

وی با بیان اینکه عملیات تخریب با دستور قضایی مقام دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اندیمشک انجام گرفته است؛ افزود: با همکاری نیروی انتظامی، اداره حریم بانی سازمان آب و برق خوزستان و اداره امور آب شهرستان اندیمشک این عملیات با موفقیت انجام شد.

رئیس اداره حریم بانی سازمان آب و برق خوزستان با تاکید بر اینکه ضروری است قبل از هرگونه خرید و فروش و یا ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه ها از ادارات امور آب و ادارات وابسته به سازمان آب و برق خوزستان استعلام گرفته شود؛ تصریح کرد: طبق تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، هرگونه ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه ها ممنوع می باشد مگر با موافقت وزارت نیرو  و اگر خلاف این قانون ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه انجام شود دستور فوری تخریب توسط دادستان صادر می گردد.

غلامعلی  نژاد ادامه داد: از مردم عزیز تقاضا می شود از تصرف حریم رودخانه ها و هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز خودداری کنند زیرا در غیر این صورت عیان ساخته شده تخریب می شود.

وی  آب را از منابع ملی و بستر و حریم رودخانه ها را جزو اموال عمومی خواند و گفت: از جنبه تخصصی و به لحاظ مهندسی رودخانه ، تجاوز به بستر رودخانه ، ریسک وقوع  سیلاب را افزایش می‌دهد و  سیلاب را به نقاطی هدایت می‌کند که در گذشته مورد هدف رودخانه نبوده است ؛ بنابراین حفاظت از بستر و حریم رودخانه‌ها به طور مستقیم در مدیریت سیلاب، موثر است.

رئیس اداره حریم بانی سازمان آب و برق خوزستان در پایان یادآور شد: اگر در بستر طبیعی رودخانه‌ها سازه‌ای ایجاد شود و پهنه طبیعی رودخانه را تغییر دهد،باعث کاهش تاب آوری رودخانه در مقابل سیلاب‌های احتمالی خواهد شد.