امین ابراهیمی در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی ایران  در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: در صورتی که میزان تولید فولاد در شرکت فولاد خوزستان به ۱۳.۶ میلیون تن برسد، سهم تولید فولاد این شرکت در کشور به ۲۵ درصد خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان اظهار داشت: برای تامین برق مورد نیاز این شرکت فولادی احداث نیروگاه برق ۵۲۰ مگاواتی سیکل ترکیبی را در استان خوزستان در دستور کار خود قرار داده است.
ابراهیمی تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۲ بخش اول این نیروگاه سیکل ترکیبی شرکت فولاد خوزستان وارد مدار شود.
مدیرعامل فولاد خوزستان سپس از برنامه ریزی برای سرمایه‌گذاری ۲۳ هزار میلیارد تومانی فولاد خوزستان در ۱۴۵ طرح توسعه خبر داد و افزود: ساخت نیروگاه برق، احداث کارخانه اکسیژن ۴، توسعه فعالیت های اکتشافی و طرح تولید اسلب عریض از طرح های توسعه مهم شرکت فولاد خوزستان است.
وی به مسئولیت اجتماعی شرکت فولاد خوزستان در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: فولاد خوزستان در اجرای مسئولیت اجتماعی خود در سال گذشته بیش از ۵۰ میلیارد تومان در این استان و اهواز هزینه کرده است.
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان بیان کرد: هم اکنون معادل ۱۴۰۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه حفظ محیط زیست خوزستان تعریف شده تا میزان آلاینده ها در این استان به حداقل برسد.
ابراهیمی سپس به اهمیت تامین گاز مورد نیاز واحدهای فولادی اشاره کرد و افزود: گاز یکی از مزیت های سرمایه گذاری در صنعت فولاد کشور بوده است و اگر این روال ادامه پیدا کند و فولاد سازان با کمبود گاز مواجه شوند دیگر این مساله مزیتی برای صنعت فولاد نخواهد بود.
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در پایان تاکید کرد: صنعت فولاد کشور در حوزه تامین انرژی با چالش مواجه است و فولاد خوزستان نیز از این قضیه مستثنی نبوده و امیدواریم با برنامه ریزی های دست اندرکاران مشکلات و چالش های صنعت در تامین برق و گاز مورد نیاز برطرف شود.
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی (ایران متافو)  که با حضور بیش از ۴۵۰ شرکت داخلی و نمایندگی شرکت های خارجی ۹ آذرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا شده بود، عصر امروز بکار خود پایان داد.