صبح دوشنبه ۱۴ آذرماه اولین نشست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز با شرکت های دانش بنیان با حضور امینی شهردار اهواز، شیشه گری رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر، سلیمانی معاون حمل و نقل و ترافیک، سرهنگ رحیمی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اهواز، مدیران عامل سازمان های فاوا و زیر مجموعه حوزه حمل و نقل و کارشناسان حوزه حمل و نقل و ترافیک با مدیران عامل شرکت های دانش بنیان و نماینده های آن ها به صورت مجازی و حضوری در محل سالن جلسات شهرداری مرکز برگزار شد.

شهردار اهواز با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان می توانند در حوزه های گسترده و مختلف به مدیریت شهری همکاری کنند گفت: مدیر معاونت حمل و نقل و ترافیک رویکرد جدید و ویژه ای را برای این حوزه اتخاذ کرده است که با تعامل، ارتباط و توانمندی، آینده روشنی را در حوزه حمل و نقل شهرداری اهواز رقم خواهد زد.

امینی با اشاره به اهمیت نقش شهرداری ها در زندگی روزمره شهروندان اظهار داشت: از همکاری شرکت های دانش بنیان که در رفع مشکلات اهواز توانمتدی دارد، استقبال و حمایت می کنیم و شرکت های دانش بنیان می توانند با خلاقیت و ایده های خود در نظم بخشی شهر به شهرداری اهواز کمک کنند.

وی افزود: در مدیریت شهری و شورای شهر خوشبختانه هم افزایی، همیاری و همکاری خوبی با مجموعه راهور برقرار است و این یک فرصت بسیار خوب برای رفع مشکلات و موانع حوزه حمل و نقل در شهر اهواز است.

رئیس کمسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز با اشاره به عقب افتادگی ها در سال های گذشته  گفت: با رویکردی که شهردار و تیم جدید دارند امیداوریم شرایط در حوزه حمل و نقل و ترافیک اهواز متحول شود.

شیشه گری با بیان اینکه دید مدیریت شهری از تعریف طرح ها و پروژه های حمل و نقل، درآمدزایی نخواهد بود عنوان کرد: به سرانجام رساندن بیشتر طرح های هوشمند سازی حمل و نقل و ترافیک در برنامه شهرداری اهواز است که امیدواریم این طرح ها در مدت زمان کوتاه با همکاری شرکت های دانش بنیان نهایی و اجرا شوند.

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به پروژه های قابل تعریف در شهر تصریح کرد: هدف پلیس راهوار و شهرداری در حوزه حمل و نقل حفظ جان و زمان و مال شهروندان است که امیدواریم بتوانیم مشکلات و عقب افتادگی ها در حوزه حمل و نقل را کمتر کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز نیز در این نشست گفت: در دو ماه اخیر تلاش های مستمری با هدف هوشمند سازی حمل و نقل و ترافیک در مرکز کنترل شهرداری اهواز صورت گرفت و در این راستا حوزه حمل و نقل و ترافیک در حال برنامه ریزی برای اجرای پروژه ها در این زمینه است.

سلیمانی تصریح کرد: آنچه مسلم است کشور در حوزه هوشمندسازی حمل و نقل و ترافیک در حال پیشرفت است و شرکت های دانش بنیان توانمندی، در زمینه های مختلف در ایران مشغول به خدمت رسانی و فعالیت هستند که دستاوردهای مهمی دارند و مدیریت شهری اهواز علاقمند است با این شرکت ها همکاری و به واسطه این همکاری برخی از مشکلات و نیاز های شهر مرتفع گردد.

وی موضوع پارک حاشیه ای در اهواز را بررسی و خاطرنشان کرد: در همکاری با شرکت ها دو موضوع مورد توجه است، یکی آنچه که ما به عنوان نیاز مدیریت شهری مطرح می کنیم و مهم تر آنچه که شرکت های دانش بنیان به عنوان نیاز در شهر اهواز شناسایی و به ما ارائه می دهند.

سلیمانی با بیان اینکه حوزه نظارت تصویری و چراغ های هوشمند نیازمند بازنگری و تحول است تاکید کرد: امیدواریم امسال بستر لازم برای همکاری حداکثری با شرکت های دانش بنیان فراهم شود که با اطمینان خاطر در اهواز حضور داشته باشند و به دستاوردهای اثرگذاری برسیم.

گفتنی است در این نشست شرکت های دانش بنیان به صورت حضوری و مجازی طرح ها و ایده های خود را ارائه دادند.