عبدعلی ناصری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار افزود:این میزان تولید شکر از برداشت ۲۵درصدی نیشکر بدون احتساب سهم کشت و صنعت نیشکر هفت تپه که مهر پارسال به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی واگذار شد به دست آمده است.

وی با بیان اینکه برداشت نیشکر از مزارع کشت و صنعت هفت تپه از هفته آینده شروع خواهد شد پیش‌بینی کرد تولید شکر از هشت واحد نیشکری وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از ۵۰۰هزار تُن عبور کند.

ناصری افزود: تعهد این شرکت ، عرضه ۷۰۰هزار تُن شکر با احتساب تصفیه حدود ۲۰۰هزار تُن شکر خام وارداتی برای تامین نیازهای داخلی است.

برداشت نیشکر از هفت واحد نیشکری خوزستان در سطح ۶۷هزار و۵۸۰ هکتار از زمین های کشاورزی این شرکت از اواخر مهر امسال شروع شده و تا فروردین ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

واحدهای نیشکری هفت تپه ، امام خمینی(ره)، دهخدا ، حکیم فارابی ، امیرکبیر ، دعبل خزاعی ، میرزاکوچک خان و سلمان فارسی از شرکت های تابعه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی هستند.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی حدود ۴۰درصد نیاز کشور به شکر را تامین می‌کند. نیاز سالانه کشور به شکر حدود ۲.۲ میلیون تُن است.

کشت و صنعت‌های میان آب و کارون در شمال خوزستان از واحدهای مستقل نیشکری خوزستان هستند.

استان خوزستان در افق سال ۱۴۰۴ حدود ۷۰ درصد نیاز کشور به شکر را از توسعه کشت ۲ محصول نیشکر و چغندرقند در صورت تامین پایدار آب و گذر از خشکسالی تولید خواهد کرد.