آقای حمیدرضا فلاح بابیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت ۶۰ درصد اقتصاد استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اظهار داشت: برنامه‌ریزی این سازمان در حوزه کلان به شکلی است که رویه‌های سنتی تغییر داده شوند و بر همین اساس ۱۴ طرح تحولی درحال انجام است.
وی افزود: از مهمترین این طرح‌ها می‌توان به راه‌اندازی واحد‌های راکد، افزایش ظرفیت تولید، توانمندسازی شبکه‌های اقتصادی و ایجاد سامانه‌های الکترونیکی اشاره کرد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان ادامه داد: روند‌های قدیمی وزارت صمت که مبتنی بر فرآیند‌های سنتی، بروکراسی اداری و کاغذبازی بود، درحال حذف شدن است.
آقای فلاح درخصوص وضعیت تاسیس شرکت‌های صنعتی جدید گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۰۰ جواز تاسیس با ۲۲ هزار اشتغال‌زایی و ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صادر شده است.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۰۶ پروانه بهره‌برداری نیز با ۴ هزار و ۴۰۰ نفر اشتغال و ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صادر شده است. در حوزه معدن نیز کار صدور ۱۲ پروانه اکتشاف، ۸ گواهی کشف و ۹ پروانه بهره‌برداری انجام شده است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان درباره بازگشت واحد‌های راکد به عرصه تولید، عنوان کرد: ۴۰۰ واحد تولیدی راکد در خوزستان وجود دارد که از ابتدای امسال ۶۲ واحد آن به چرخه تولید بازگشتند.
فلاح تصریح کرد: براساس عارضه‌یابی صورت گرفته ۱۸۰ واحد تولیدی راکد امکان بازگشت دارند، همچنین ۷۷ واحد تملکی راکد وجود دارد که ۶۶ واحد آن قابل بازگشت است.
وی ابراز امیدواری کرد: براساس تفاهم‌نامه با یکی از بانک‌ها و سازمان برنامه و بودجه تا مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات یارانه‌دار با نرخ سود ۱۴ درصد به صورت ۵ ساله در اختیار واحد‌های دانش‌بنیان، نوپا و شتاب دهنده قرار می‌گیرد. این امر موجب رونق گرفتن فعالیت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های صنعتی می‌شود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ۱۰۰ طرح سرمایه‌گذاری در حوزه تکمیل زنجیره تولید صنایع مادر استان آماده شده و در سایت وزارتخانه قرار گرفته است.
به گفته فلاح حدود ۳ هزار هکتار زمین برای مرحله ۲ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر آماده شده که درحال واگذاری است.