در اين همايش كه  روز سه شنبه (۲۳ خرداد ۱۴۰۲) در اتاق سمینارهای مدیريت ساختمان مركزي ۵ طبقه برگزار گردید، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خيز جنوب، مديرعامل شركت بهره برداري نفت و گاز كارون، مدير توليد، رئيس HSE و پدافند غيرعامل ستاد، رئیس روابط عمومی و سرپرستان HSE ستاد و شركتهاي تابعه حضور بهم رساندند.

مهندس علیرضا دانشی مديرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ضمن تبريك هفته محيط زيست، صيانت از محيط پيراموني به عنوان بسترگاه حيات بشر را از وظايف ذاتي و الزامات اوليه سازمان قلمداد نموده و افزود: پس از وقوع انقلاب صنعتي همگام با افزايش بهره مندي انسان و گسترش رفاهيات، متاسفانه تعدي رو به تزايد بشر طي ۲۰۰ سال اخير نسبت به طبيعت منجر به بحراني شد كه آثار آن در افزايش دماي زمين و از بين رفتن لايه ازن و مشكلات مترتب بر آن قابل مشاهده است.

مديرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با وام گرفتن از تعابير ديني انعكاس يافته در قرآن شريف و سيره امامان عليهم السلام همچون رساله حقوق امام سجاد(ع) وظايف انسان مسلمان در بهره برداري صرفه جويانه از طبيعت را متذكر گرديد و گفت: ضرورت دارد نسبت به اصلاح فرهنگ، با اتکا بر تعاليم دين اقدامي عاجل صورت پذيرد و شايسته است شما به عنوان پرچم داران اين حوزه در صنعت نفت در ترويج اين فرهنگ تلاش ويژه داشته باشيد. لذا بايد براي اين مهم نقشه راه تدوين نموده و فارغ از وظيفه سازماني به صورت خودجوش وارد اين عرصه شده و فرهنگ مصرف بهينه را در همه شئون زندگي خود و اطرافيانمان تسري دهيم.

مهندس دانشي ادامه داد:‌ ناظر به نياز كشور و وابستگي به صنعت نفت امكان صرف نظر از توليد وجود ندارد و مواد هيدروكربني خواه ناخواه به طبيعت آسيب مي رساند، ليكن به جهت صيانت از محيط زيست در دولت حاضر اقدامات قابل توجهي صورت گرفته است؛ و عليرغم اينكه توليد نسبت به دوره تصدی دولت پیشین، بشدت افزايش يافته «تا حدي كه ميانگين ۱۰ مورد تعميرات اساسي توربين در مناطق نفتخیز در قبل از این دولت، صرفاً در سال ۱۴۰۱ و با همت همکارانم به ۶۷ مورد رسيده است» توانسته ايم ميزان گازسوزی مشعل ها را تا ۸۰ درصد كاهش دهيم و تلاش داريم با تدابير تدوين شده اين مقدار را به حداقل ممكن برسانيم.

در ادامه اين نشست دكتر محمد رضا نادري رئيس HSE و پدافند غيرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، در گزارش مبسوطي به دستاوردهاي اين اداره در كنترل آلاينده هاي محيط زيستي پرداخت كه به دليل اهميت اين گزارش و تاثير آن در منافع ملي، مشروح آن در بخش گزارشات منتشر خواهد گشت.

در پايان اين مراسم توسط مدیرعامل و مديران حاضر، از ۴ واحد عملياتي سبز، ۵ واحد فرآورشي سبز و يك نفر از کارشناسان HSE و پدافند غيرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به عنوان همیار محیط زیست با اهداي لوح تقدير تجليل به عمل آمد.