عبدعلی ناصری در تشریح عملکرد شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در خوزستان گفت: تامین آب مورد نیاز اراضی نیشکر با مدیریت استاندار خوزستان و سازمان آب و برق استان و همچنین شرایط آب و هوایی مطلوب، باعث شد در یکسال اخیر شاهد رشد چشمگیر در میزان تولید شکر باشیم.

وی با بیان اینکه در هفته هفدهم کشت نیشکر، طول این گیاه به حدود ۲ متر رسیده است، افزود: این عدد در مقایسه با سال‌های قبل قابل توجه است و پیش بینی می‌شود طول نیشکر‌ها از ۲ متر و ۴۰ سانت نیز فراتر رود.

ناصری ادامه داد: درصورتیکه روند رشد نیشکر‌ها به خوبی ادامه پیدا کند، پیش بینی می‌شود ۶۵۰ هزار تن شکر تولید و حدود ۴۰ درصد نیاز کشور به این محصول پرمصرف تامین شود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به فرمایش‌های مقام معظم رهبری در نوروز امسال مبنی بر اینکه “آینده شیرین است”، اشاره و اضافه کرد: مبنای کار در واحد‌های هشتگانه نیشکری را این شعار قرار دادیم و همه تلاش خود را برای افزایش تولید شکر به کار گرفته ایم.

به گفته ناصری؛ درصورتیکه امسال ۶۵۰ هزار تن شکر تولید شود، برای اولین بار در تاریخ شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی این رقم تولید محقق خواهد شد.