علیرضا دانشی با تأکید بر گسترش فعالیت‌های علمی در سطح این شرکت و شرکت‌های تابعه، گفت: استفاده از نرم افزار هوش مصنوعی در تحلیل علمی‌تر و دقیق‌تر داده‌های مهندسی نفت وخروجی آن‌ها برای مدل سازی و ارتقای وضعیت مخازن نفت و گاز ضروری است.

وی افزود: تا کاملا علمی نشویم و از ظرفیت علم و دانش برای راهبری کار‌های استفاده نکنیم، موفقیتی حاصل نمی‌شود.

دانشی با بیان اینکه رمز گشایی از مشکلات در گرو گسترش روزآمد شدن است، ادامه داد: باید حلقه‌های معرفتی علمی مرتبط با حوزه کاری را گسترش دهیم و راه آن منظم کردن علم به انضباط کاری و استفاده از این ترکیب برای مدیریت مخازن است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به اینکه در حوزه عملیاتی شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان ۲۳ مخزن وجود دارد که تنها ۱۲ مخزن عملیاتی شده اند، اضافه کرد: باید با تهیه بسته‌های مختلف علمی و عملیاتی برای تعیین و تکلیف باقیمانده این مخازن با استفاده از ظرفیت متخصصان و سازندگان ایرانی اقدام عملی صورت پذیرد.

وی تحقق این امر مهم را پدید آوردنده تحولات مثبت در شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان جغرافیای شهر مسجدسلیمان عنوان کرد و گفت: این موضوع می‌تواند به بالندگی، شور و نشاط کارکنان، ارتقای جایگاه‌ها و سمت‌های سازمانی شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان و همچنین شکوفایی اقتصادی بیشتر این شهرستان منتهی شود.