سومین جشنواره ملی شکرستان از یکم تا سوم آذر ۱۴۰۲ در واحد کشت و صنعت نیشکر دهخدا با مشارکت جوامع محلی پیرامونی نیشکر برگزار می‌شود.

آشنایی با دستاوردهای صنعت نیشکر در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، فرهنگی و گردشگری، توانمندسازی جوامع محلی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، افزایش میزان مشارکت مردمی، فراهم کردن فرصت فرهنگی، هنری و ایجاد شور و نشاط اجتماعی از اهداف برگزاری این رویداد ملی است.

این جشنواره دارای سه بخش نمایشگاهی، رقابتی و جنبی است که در بخش نمایشگاهی بیش از ۴۰ غرفه در حوزه صنایع‌دستی، تولیدات بومی و غذاهای محلی برپا می‌شود.

جشنواره‌های شهد رسانه، قاب سبز، بوم سبز و کنگره ادبی شکرستان، بخش‌های رقابتی این رویداد فرهنگی هستند که پس از ارزیابی و داوری آثار توسط هیئت داوران، از برگزیدگان تجلیل خواهد شد.

گشت‌های دانشجویی و دانش‌آموزی، گشت تفریحی مزارع نیشکر و بخش صنعت، گشت دوچرخه‌سواری، مسابقات ورزشی و تفریحی، نمایشگاه نقاشی و عکاسی، قصه‌گویی و مسابقات ورزشی از بخش‌های جنبی سومین جشنواره ملی شکرستان است.

همچنین در آیینی باحضور مدیرعامل شرکت توسعه‌نیشکر، معاون گردشگری مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان و مدیرعامل شرکت سدادفام نیشکر از پوستر سومین جشنواره ملی شکرستان رونمایی شد.