سهراب ترکیان رئیس اداره HSE این شرکت گفت: با توجه به اهمیت هفته پدافند غیر عامل و به منظور گرامیداشت این هفته برنامه های مختلفی جهت فرهنگ سازی و آشنایی کارکنان با مفاهیم پدافند غیرعامل و هم چنین انجام مانور جهت ارتقای سطح آمادگی تیم های عملیاتی و واکنش در شرایط اضطراری مناطق مختلف عملیاتی در سطح شرکت برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه هزینه پیشگیری، مصون سازی و ایمن سازی پیش از وقوع حادثه هزینه بسیار کمتر از مقابله با تهدیدات احتمالی است، اقدامات در حوزه پدافند غیرعامل و اجرای برنامه در این حوزه به نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود.

ترکیان همچنین انتشار برنامه های ترویجی در فضای مجازی  به عنوان برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی و همچنین برگزاری مانور پدافند غیرعامل در کلیه مناطق عملیاتی، خرید تجهیزات ایمنی ویژه کارکنان و تعمیر و بروز رسانی ماشین آلات آتش نشانی و بازدید از میادین مختلف عملیاتی را از برنامه های این هفته برشمرد.

رئیس ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل این شرکت در پایان با اشاره به فرازی از بیانات مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت پدافند غیرعامل، اظهار داشت: ایشان در بیاناتی پدافند غیرعامل را یک اصل همیشگی عنوان نموده و تأکید فرموده اند با هیچ بهانه و توجیهی نباید متوقف گردد‌‌‌‌. در همین راستا باید تلاش شود تا حداقل در هفته پدافند غیرعامل نسبت به اطلاع رسانی، آموزش و آگاهی بخشی، تلاش جدی و فراگیر صورت گیرد تا همکاران با تعاریف و مصادیق این موضوع بیشتر آشنا شوند.

گفتنی است، « به وسعت ایمان، به بلندای امید» به‌عنوان شعار نکوداشت هفته پدافند غیرعامل در سال ۱۴۰۲ اعلام شده است.