علی محمدی گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌ها و مشکلاتی که صنعت فولاد در استان خوزستان و کشور با آن مواجه است، تامین انرژی است، در تابستان مشکل کمبود برق و در زمستان مشکل کمبود گاز داریم و همین امر سبب می‌شود فرصت‌های تولید در شرکت‌های فولادی از دست برود.
وی افزود: در فولاد اکسین خوزستان حدود ۱۰۰ هزار تن تولید از دست رفته به دلیل تامین نشدن انرژی داریم و این رقم در سایر شرکت‌های فولادی حدود ۵۰۰ هزار تن است.
محمدی ادامه داد: تامین انرژی بخش خانگی در اولویت است، ولی درصورتیکه این مشکل حل شود، آورده‌ای که برای استان می‌تواند داشته باشد رقم زیادی خواهد بود.
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان اضافه کرد: براساس تدابیر وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو با همکاری شرکت‌های بزرگ فولادی، نیروگاه تولید برق ساخته شود که با تحقق این وعده‌ها و راه اندازی این نیروگاه‌ها بتوانیم تولید‌های از دست رفته را جبران کنیم.
وی با اشاره به تصمیم گیری برای ساخت ۲ نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در شرکت فولاد خوزستان، گفت: براساس مصوبه‌ها قرار است یکی از نیروگاه‌ها توسط این شرکت و یک نیروگاه دیگر توسط شرکت فولاد اکسین خوزستان ساخته شود که با تامین منابع مالی مورد نیاز، وارد مرحله مناقصه و انعقاد قرارداد خواهیم شد.