در راستای سهولت در ارائه خدمات به شهروندان با دستور شهردار آبادان، اتاق سرور و اتوماسیون سازی فرایندها در شهرداری این شهر راه‌اندازی شد.

«یاسین کاوه‌پور» با اعلام این خبر، اظهار کرد: در راستای سهولت در پاسخگویی و ارائه خدمات مناسب و سریع به نیاز شهروندان، این اتاق سرور مجهز به صورت فازبندی در شهرداری آبادان راه اندازی شد.

شهردار آبادان، افزود: در فاز نخست سرورهای مورد نیاز خریداری و به منظور بهره‌برداری در مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات نصب شده است.

وی حذف بسترهای فساد اداری و ایجاد شفافیت را دو هدف مهم و اساسی برای راه‌اندازی این سرورها در شهرداری آبادان خواند و تصریح کرد: علاوه بر این دو اصل مهم نیز به منظور ایجاد زیرساخت‌های الکترونیکی و هوشمندسازی شهر الکترونیک با هدف پاسخگویی سریعتر و دقیق تر به ارباب رجوعان این اقدام پس از سال‌ها صورت پذیرفته و سرورها در مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری آبادان راه‌اندازی گردید.

کاوه‌پور، همچنین از راه‌اندازی مرکز نگهداری از داده استاندارد برای اولین بار در شهرداری آبادان خبر داد و گفت: این اقدام نیز در راستای اتوماسیون سازی و سیستمی نمودن فرایندها با هدف حذف واسطه‌های انسانی، شفاف سازی و ساده سازی دسترسی عموم مردم به اطلاعات مورد نیاز، ثبت درخواست‌ها، شکایات و دریافت پاسخ به صورت سیستمی راه اندازی شد.

وی به اتصال و راه اندازی سامانه میز خدمت شهرداری آبادان به این سرورها جهت ارائه خدمات بهتر به شهروندان اشاره کرد و بیان داشت: همزمان با تجهیز و تکمیل مرکز داده، میز خدمت این شهرداری به آدرس my.abadan.ir راه اندازی شد.