سینا ربی صبح روز ( ۱۵ اسفندماه ) در بازدید خبرنگاران از کارخانه مگامدول آهن اسفنجی( زمزم ۳ ) شرکت فولاد خوزستان با اشاره به اینکه قرارداد پروژه مگامدول آهن اسفنجی این شرکت در مهرماه سال ۹۸ بین شرکت فولاد خوزستان بعنوان کارفرما و شرکت فناور معادن و فلزات ( MMT ) به ارزش ” ۱۳۵ میلیون یورو ” منعقد شده است ؛ اظهار کرد: با وجود مشکلات بسیار زیادی از جمله تحریم های اقتصادی ، بیماری کرونا و دیگر مشکلاتی که سد راه تکمیل این کارخانه بودند را با همت کارشناس ها و نیروهای داخلی بدون استفاده از یک نیروی خارجی ، این پروژه در بهمن ماه امسال به بهره برداری رسید.

 

مدیر پروژه های ناحیه احیا شرکت فولاد خوزستان بیان کرد: هدف از اجرای پروژه مگامدول آهن اسفنجی ( زمزم ۳ ) ، تولید این محصول به میزان ” یک میلیون ۷۶۰ هزار تن ” در سال است که با به ظرفیت رساندن این کارخانه ، شرکت فولاد خوزستان از خرید آهن اسفنجی به میزان ” ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن ” در سال ، بی نیاز می شود.

 

ربی در ادامه با بیان اینکه در زنجیره تامین شرکت فولاد خوزستان ‌، برای اینکه این زنجیره تامین را بالانس کنیم باید ” ۷۰۰ هزار تن آهن اسفنجی ” را خریداری می کردیم ؛ بیان کرد: با توجه به ظرفیت کارخانه مگامدول آهن اسفنجی ( زمزم ۳ ) فولاد خوزستان از خرید آهن اسفنجی بی نیاز می شود.

 

وی افزود: همچنین ظرفیت فروش و صادرات آهن اسفنجی به میزان حداقل ” یک میلیون تن ” در سال ایجاد می شود.

 

این مقام مسئول با اشاره به اشتغال در کارخانه مگامدول آهن اسفنجی ( زمزم ۳۰ ) ؛ بیان کرد: با اجرای این پروژ قریب به ” ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده و بین ۴۰۰ الی ۴۵۰ نفر نیز به صورت غیر مستقیم ” مشغول به کار خواهند شد.

 

ربی افزود: طی ضوابط شرکت که براساس آزمون استخدامی می باشد ، نیروهای کارگری از طریق آزمون و مصاحبه جذب شدند که خوشبختانه مشغول بکار شده اند.

 

مدیر پروژه های ناحیه احیا شرکت فولاد خوزستان در پایان این بازدید خاطرنشان کرد: میزان تفاوت نرخ خرید محصول آهن اسفنجی با نرخ تولید در کارخانه مگامدول آهن اسفنجی ( زمزم ۳ ) قریب به ” ۶ میلیون تن ” می باشد که در این راستا شرکت فولاد خوزستان از خروج سرمایه با ارزش از استان جلوگیری کرده است.

 

براساس این گزارش ؛ کارخانه مگامدول آهن اسفنجی ( زمزم ۳ ) شرکت فولاد خوزستان در چند روز آینده به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.