شانزدهمين نشست گزارش پيشرفت توليد نفت و گاز در شرکت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب و به همت اداره مهندسي نفت، روز شنبه ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۲ با حضور مديران ارشد ستاد مناطق نفت خيز برگزار شد.

مهندس عليرضا دانشي، مدير عامل شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب در اين نشست، اصلاح دستورالعمل‌هاي جاري، اخذ مجوزهاي ويژه مناطق و دريافت ۱۷۰ مصوبه اجرايي از شرکت ملي و وزارت نفت را از مهم‌ترين دستاوردهاي اين شرکت در سال جاري دانست و کسب اين مهم را نشان‌دهنده عزم جدی و همه‌جانبه مديران و کارکنان شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب خواند.

وي با اشاره به نوسازي و ترميم ناوگان ترابري “سبک و سنگين” و تأمين خودروهاي عمليات بحران، عنوان داشت: در مديريت تدارکات و امور کالا خریدهای خوبی صورت گرفته که نيازهاي کالايي و انباري مناطق را نيز براي سال هاي آتي مرتفع مي سازد.

مدير عامل شرکت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب بر ضرورت ايجاد شرايطي جهت تسهيل درمان و تأمين سلامت کارکنان و خانواده‌هاي آنان تأکيد کرد و افزود: ارتقاء وضعيت بهداشت و درمان صنعت نفت در راستاي تأمين سلامت کارکنان و خانواده‌هاي آنان از ضروريات است، همچنين بازسازي اماکن صنعت نفت از جمله مناطق مسکوني، باشگاه‌ها و استخرها در دستورکار قرار گرفت و به خوبي انجام شد.

مهندس دانشي به اقدامات فني صورت گرفته در مناطق نفت خيز جنوب اشاره داشت و ادامه داد: ساخت توربين‌ها و کمپرسورها، اسکيل‌هاي نمک‌زدايي، افزايش دکل‌ ها و کويل‌ها که در سال هاي گذشته نسبت به تامين آن ها کم کاري شده بود، در دوره فعلي افزايش چشمگيري داشت.

وي افزود: اسناد عقب افتاده مالي در مناطق نفت خيز جنوب پس از سال‌هاي متمادي به صفر رسيده است، همچنين تمامي مطالبات مالياتي و شهرداري پرداخت گرديده است. پروژه ها با ارقام جديد تعديل گرديده و پيمانکاران در حال انجام پروژه ها هستند.

جاري شدن آئين نامه معاملاتي مناطق نفتخيز پس از دو دهه

مهندس دانشي از دو برابر شدن بودجه جاري در سال ۱۴۰۳ خبرداد و تصريح کرد: آئین‌نامه معاملاتی مناطق نفت خیز جنوب، پس از گذشت حدود دو دهه مجددأ جاری شده است.

ايشان به اجراي طرح‌هاي پژوهشي فناورانه و نگاه ويژه به محصولات توليد بار اول در مناطق نفت خيز جنوب اشاره کرد و ادامه داد: افتتاح ۷۲ طرح و بهره‌برداري از ۱۰۲ پروژه را مي‌توان گامي ارزشمند از سوي مناطق نفت خيز جنوب در راستاي افزايش توليد دانست.

مدير عامل شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب، خروج اين شرکت از انزوا و آشتي دوباره با محيط پيراموني را دستاوردي ويژه در سال ۱۴۰۲ دانست و خاطرنشان کرد: در کنار اقدامات مردمي صورت گرفته، مصوبه بازسازی کارگاه‌های مرکزی اهواز و امیدیه که از آرزوهاي ديرينه شرکت بوده اخذ گرديده است.