کارگران هفت‌تپه در سال‌های گذشته بارها از وعده‌های عمل نشده مسئولان مختلف گلایه کرده بودند. اما واگذاری هفت‌تپه به توسعه نیشکر و تحقق وعده‌های دولت در زمینه پرداخت حقوق معوقه، افزایش تولید و بهبود وضعیت معیشتی کارگران، باعث شد تا آنها در استقبال از رئیس‌جمهور، یزله بروند و قدردانی خود را این‌گونه نشان دهند.

این پایکوبی و شادمانی کارگران نشان داد مردم تشنه عمل هستند و در قبال عملگرایی دولتمردان، سنگ تمام می‌گذارند. این رضایت، حاصل تلاش دولت و توسعه نیشکر برای حل مشکلات کارگران و بهبود وضعیت معیشتی آنها بود. علاوه بر این، یزله کارگران هفت‌تپه نشان داد که توجه به معیشت و رفاه کارگران، می‌تواند به افزایش رضایت شغلی آنها و رونق تولید در واحدهای تولیدی و صنعتی کشور منجر شود.

آبادانی، امید، زندگی، ارمغان همدلی و اتّحادی است که پس از واگذاری این واحد نیشکری به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به چشم می‌خورد؛ در طول این روزها، تحوّلات مهمی در این واحد نیشکری رخ داده و هم در ساختار سازمانی و هم در فرایندهای تولید شکر و بهبود کیفیت محصولات غیر نیشکری، اتفاقات مثبتی ایجاد شده که لبخند امید را بر چهره کارگران نشانده است.

هفت‌تپه، در تاریخ ایران به یک نماد ملّی تبدیل شده است؛ نماد پیوند دوباره دولت و ملّت، نماد خودباوری به بازسازی، نماد همّت مدیران و سخت‌کوشی کارگران. هفت‌تپه در تاریخ ایران یک معیار است.