مهندس حیدری لوینه معاون مدیر امور فنی (حفاری) با اشاره به آمار تعميرات چاه‌ها در سال اخير و مقايسه شاخص آن نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: تعداد ۹۳ حلقه چاه در سال ۱۴۰۲ تعمیر شد؛ که این شاخص نسبت به سال پيش از آن حدود ۱۳ درصد و نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۲ درصد افزایش داشته است، این در حالی است که متوسط دکل‌هاي فعال در سال ۱۴۰۲ به دليل انتقال ۴ دکل تعمیراتی به بخش توسعه‌ای کاهش چشمگیری یافت.

وي به اقدامات انجام شده در راستاي افزايش بهره‌وري دکل‌هاي باقي‌مانده اشاره داشت و خاطر نشان کرد: در راستای افزایش بهره‌وری دکل‌های باقی مانده برنامه‌ریزی دقیق و مدونی جهت کاهش انتظارات دکل‌ها، بهبود زمانبندی فعالیت‌ها‌، هماهنگ‌سازي گروه‌های عملیاتی و سرویس دهنده، شناسایی نقاط ضعف و گلوگاه‌ها صورت گرفت. همچنين پس از برگزاری جلسات مشترک با شرکت‌های دکل دار؛ با ارائه راهکار، پیگیری اقدامات اصلاحی و همیاری شرکت‌های مذکور نتایج مطلوبی حاصل شد که از آن جمله می‌توان به کاهش شاخص انتظارات به ازای یک دکل تعمیری به ۹۳ روز در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد که نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۴۲ درصد و نسبت به سال ۱۴۰۰معادل با ۵۳ درصد تقلیل یافته است.

مهندس حيدري لوينه افزود: این عملکرد درخشان در حالی صورت گرفت که بخش چاه‌های توسعه‌ای نیز مجددا با تلاش و پشتکار فراوان نیروهای متخصص معاونت فنی حفاری با تامین ۱۱ دکل فعال شد.

معاون مدیر امور فنی (حفاری) با اشاره به عملکرد این معاونت در بخش دکل‌های توسعه ای در سال ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: با وجود کمبودها و مشکلات فراوان که مهم‌ترین آن‌ها عدم تامین دکل‌های توسعه‌ای در زمان مقرر برنامه مصوب بود با تلاش و همکاری نیروهای متخصص معاونت حفاری دکل‌های توسعه ای به تدریج تا پایان سال ۱۴۰۲ به این بخش افزوده شد و عملاً با ۶۰ درصد دکل روز پيش بيني شده در برنامه مصوب ۱۴ موقعیت مورد حفاری قرار گرفت که از این تعداد عملیات حفاری و تکمیل ۶ حلقه چاه به اتمام رسید و در مجموع متراژی معادل با ۳۹ هزار و ۹۱۲ متر به ثبت رسید.

وي ابراز داشت: در بخش ترمیمی نیز علیرغم مشکلات و محدودیت ها، فرسودگی تجهیزات و دستگاه‌ها و عدم تامین دستگاه‌های لوله مغزی سیار مورد نیاز برنامه سالیانه، مانع از موفقیت معاونت حفاری در این بخش نشد و با ثبت ۵۵۹ عملیات موفق ترمیمی سهم بزرگی در تولید فرآورده‌های نفتی و نگهداشت چاه‌های نفت و گاز مناطق نفتخیز جنوب ایفا کرد.

مهندس حیدری لوینه گفت: معاونت حفاری در سال‌های اخیر با وجود کمبودها، تحریم ها، سختی ها و مشکلات ذاتی صنعت حفاری و همچنین فرسودگی ناوگان دکل‌های شرکت ملی حفاری ایران که عمده ترین عامل بروز انتظارات است همواره به دنبال افزایش بهره وری با تکیه بر تخصص و توانایی‌های نیروی انسانی مجرب و متعهد خود بوده تا با کاهش هزینه، زمان و افزايش راندمان، بهبود مستمر (کایزن) که از اصول اصلی تعالی سازمان است را نهادینه کند.

معاون مدیر امور فنی (حفاری) در پايان اظهار داشت: بهبود مستمر در تمامی اين مجموعه ملموس بوده که بی شک بدون حمایت‌ها و رهنمون‌های مدیریت ارشد مناطق نفتخیز جنوب و کارکنان زحمتکش سایر مدیریت‌های تابعه مناطق نفتخیز جنوب حاصل نمی‌شد