رئيس روابط عمومي شرکت ملي مناطق نفتخيز جنوب پيرامون شعار اين نمايشگاه ” صنعت نفت، جهش توليد، بهينه سازي فناورانه” عنوان داشت: اين نمايشگاه از ۱۹ لغايت ۲۲ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۸ بامداد الي ۱۵ برقرار خواهد بود و فرصت مغتنمی است تا شركت‌های فعال در این صنعت دستاوردها و محصولات خود را در معرض بازدید دست اندركاران و متخصصان قرار دهند.

مهندس آتشبار با اشاره به تعداد غرفه‌ها و شرکت هاي فعال ذيل مناطق نفتخيز جنوب در اين نمايشگاه خاطرنشان کرد: شرکت ملي مناطق نفتخيز جنوب با توجه به برنامه‌ريزي، مذاکرات و پيش‌بيني‌هايي که از نمايشگاه سال گذشته تاکنون با شرکت‌هاي نفتي دولتي، بخش خصوصي و دانشگاه‌هاي برتر کشور داشته است، قراردادهاي مهمي را در بيست و هشتمين نمايشگاه بين المللي نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي ايران منعقد خواهد کرد.

وي از رونمايي تجهيزات و کتب تأليف شده تخصصي توسط همکاران مناطق نفتخيز در اين نمايشگاه خبرداد و افزود: حضور مديران ارشد ستادي شرکت ملي مناطق نفتخيز جنوب، مديران عامل شرکت‌هاي پنجگانه بهره بردار مناطق نفتخيز جنوب، مديران ارشد زير مجموعه و جمع کثيري از کارشناسان فني مديريت‌هاي مختلف مناطق نفتخيز جنوب نشان از اهميت والاي اين نمايشگاه در نگاه مديريت ارشد مناطق نفتخيز جنوب دارد.

رئيس روابط عمومي شرکت ملي مناطق نفتخيز جنوب ادامه داد: باتوجه به حضور تعداد زيادي از شرکت‌هاي خارجي فعال انرژي در سطح بين المللي، پيش بيني مي شود که اين نمايشگاه از تراز بالاي فني، اقتصادي و ديپلماتيک برخوردار باشد.

وي به نقش مهم شرکت‌هاي تابعه مناطق نفخيز جنوب در جهش توليد اشاره کرد و گفت: عمده شرکت هاي حاضر در اين نمايشگاه در زمينه دانش‌بنيان و ساخت داخل فعاليت مي کنند که در این خصوص می‌توان به نقش اثرگذار این شرکت‌ها در جهش تولید اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بخش‌های مختلف از جمله شرکت‌های بالادست نفت و گاز، اکتشاف و تولید، سازندگان داخلی، صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی گاز، پالایش و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، استارت‌آپ‌ها و دیگر شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت حضور خواهند داشت.

نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به‌عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین رویداد نفتی ایران با حمایت و سیاستگذاری وزارت نفت، از سوی شرکت ملی نفت ایران برگزار می‌شود و شرکت‌های اصلی وزارت نفت (شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی)، شرکت‌های زیرمجموعه و تابعه آن‌ها و دست اندرکاران اصلی صنعت نفت در آن حضور جدی و فعال دارند